Rozwiązania – Konferencja w Poznaniu, 31 maja 2012 r. – BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.

Konferencja w Poznaniu, 31 maja 2012 r.

Rozwiązania
IFS
System IFS Applications™ zapewnia pełną obsługę planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (EAM) i zarządzania obsługą serwisową (ESM). Rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości działania firmy, ułatwia rozszerzenie oferty, skali oraz zasięgu działania.
Charakterystyka:
  • Szeroka funkcjonalność branżowa oraz obsługa procesów związanych z finansami, zarządzaniem zasobami ludzkimi i relacjami z klientami;
  • Atrakcyjny, intuicyjny i wygodny interfejs IFS Aurena umożliwiający pracę w systemie z dowolnego urządzenia;
  • Możliwość wdrożenia w modelu SaaS (Software-as- a-Service - oprogramowanie jako usługa) lub lokalnie (on-premise);
  • Wsparcie działań globalnych i przejrzystość procesów biznesowych - pełny przegląd działalności całej firmy;
  • Technologia IoT i rejestracja danych w czasie rzeczywistym na potrzeby predykcyjnego zarządzania usługami serwisowymi;
  • Architektura wielowarstwowa (LAA), niskie koszty eksploatacji systemu, proaktywne zarządzanie jakością i ciągła innowacyjność dzięki regularnym aktualizacjom.
IFS Applications™
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników. – Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie wskaźników OEE. – Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne. – Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
  • MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
  • BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
  • PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
  • DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
    sterowanych numerycznie;
  • TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
  • Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
  • Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
  • Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
  • Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
    baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
  • Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
    przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
  • System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
    praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
  • Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
    przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
  • Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
  • Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
  • Centralna aktualizacja oprogramowania.
  • Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
  • Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
  • Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
    i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
  • Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
    formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
    przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Blumenbecker
Blumenbecker IPS jako partner firmy Wonderware oferuje wdrożenia systemów nadrzędnych bazujących na rozwiązaniach Wonderware System Platform oraz InTouch. Systemy nadrzędne (Supervisor) jak i systemy MES mogą być budowane w oparciu o przygotowane, sprawdzone platformy integrujące. Wspólna baza produktów pozwala na ich proste łączenie, konfigurowanie oraz centralne zarządzanie.
Bazując na Wonderware System Platform firma Blumenbecker IPS jest w stanie zaoferować nawet bardzo rozbudowane rozwiązania, wykraczające ponad standardowe komponenty dostarczane wraz platformą. Jest to możliwe dzięki doświadczonym, certyfikowanym programistom i wykorzystaniu przez nich możliwości ArchestrA Object Toolkit – programistycznego dostępu do systemów Wonderware, służącego do ich rozbudowy oraz tworzenia nowych komponentów. Firma dostarcza również narzędzia niezbędne w obszarach robotyki i sterowania.
SYSTEMY STEROWANIA
Sterowniki PLC:
  • SIEMENS;
  • Allen Bradley;
  • Fanuc;
  • Beckhoff.
Standardy sieci przemysłowych:
  • Profibus;
  • Interbus;
  • Profinet;
  • Ethernet;
  • DeviceNet.
Systemy wizualizacji:
  • Intouch;
  • WinCC.
ROBOTYKA
Główne obszary działania:
  • Tworzenie własnych aplikacji dla robotów KUKA, ABB, Fanuc, Kawasaki, Universal Robots;
  • Dostawa kompletnych stanowisk zrobotyzowanych wraz z osprzętem mechanicznym i zabezpieczeniami;
  • Optymalizacja istniejących już linii i stanowisk zrobotyzowanych;
  • Programowanie oraz symulacje off-line.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0 daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy poprawę jakości produktów.
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
  • System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
  • Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
  • Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
  • Wielofirmowość;
  • Wielojęzyczność;
  • Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
  • Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
  • Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
  • Niski koszt utrzymania;
  • Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
  • Zgodność z GS1.
ExpertWMS ExpertMES Audyt Logistyczny
NBIT
NBIT działa na rynku IT od 2004 roku stale rozwijając swoją ofertę. Główny profil działalności firmy to projektowanie, dostarczanie i wdrażanie rozwiązań bezpieczeństwa - głównie backup danych oraz systemów UTM. NBIT koncentruje się na dostarczaniu rozwiązań najwyższej klasy takich producentów jak EMC i Asigra, które wykorzystują algorytmy deduplikacji danych pozwalając na wykonywanie wydajnych, szybkich i bezpiecznych kopii bezpieczeństwa zasobów informatycznych w przedsiębiorstwie.
Kompleksowa ochrona z de-duplikacją - EMC Avamar® Najnowsze rozwiązanie EMC, z rewelacyjną technologią de-duplikacji danych – pozwalającą na redukcję miejsca w backupach dyskowych nawet do 200%. W różnorodnych konfiguracjach EMC Avamar to profesjonalna i wygodna forma zabezpieczania całego środowiska sieciowego, wraz z wielką oszczędnością kosztów.
System EMC DataDomain® redukuje ilość miejsca na dysku niezbędnego do przechowywania i zabezpieczenia danych nawet 10 do 30 razy, czasem współczynnik ten jest nawet większy. Dzięki temu pamięci dyskowe stanowią ekonomiczną alternatywę dla systemów pamięci taśmowej. Dane przechowywane na dyskach są dostępne online i umożliwiają retencję danych przez dłuższy okres, a proces odtwarzania danych jest szybki i niezawodny. Przechowywanie na dyskach jedynie unikalnych bloków danych oznacza także, że można je niedrogo replikować w istniejących sieciach do zdalnych lokalizacji w ramach realizacji zadań disaster recovery oraz centralizacji składowania kopii bezpieczeństwa. Data Domain mogą współpracować z czołowymi rozwiązaniami backupowymi i archiwizacyjnymi i mogą łatwo integrować się z istniejącą infrastrukturą pamięci masowej, bez konieczności wprowadzania drastycznych zmian infrastruktury w centrach danych lub zdalnych oddziałach.
Kluczowe korzyści: - łatwa integracja z istniejącymi środowiskami, - de-duplikacja "w locie", - zintegrowany storage / archwizacja/ de-duplikacja, - Distater Recovery, - energooszczędność, - mozliwośc rozbudowy o dodatkowe dyski.
Asigra® jest wiodącym dostawcą oprogramowania do tworzenia rozproszonych kopii zapasowych od 25 lat, dostarczając swoim klientom pierwsze oprogramowanie dzielonej między kilku użytkowników chmury publicznej już w 1986 roku. Od tamtego czasu firma Asigra zapisała się wielokrotnie, jako pionier wprowadzający w życie nowe rewolucyjne rozwiązania - w 1993 roku jako pierwsza firma na rynku zapewniła zawsze dostępną usługę przyrostowej kopii zapasowej w chmurze publicznej, oraz lokalną i globalną deduplikację z dodatkową kompresją; w roku 1995 pierwsza zapewniła chmurę publiczną z architekturą systemu zorientowaną na usługi, kodowanie danych podczas pracy oraz szyfrowanie magazynowanych danych; w 2003 roku pierwsza zapewniła automatyczną naprawę uszkodzonych danych gwarantującą odzyskanie danych; w 2006 roku pierwsza przedstawiła prywatną i publiczną ciągłą ochronę danych bez użycia agentów, zabezpieczanie danych / przywracanie / ciągłą ochronę VMware bez użycia agentów, oraz kompleksowe zarządzanie i archiwizacja danych; w 2007 roku zapewniła na platformach 64-bitowych ochronę danych/odzyskiwanie/ochronę ciągłą bez wykorzystania agentów; jako pierwsza oferuje też integrację chmur prywatnej i publicznej, rozproszenie kopii zapasowych na żądanie, certyfikat FIPS 140-2, oraz automatyczny system migracji danych.
Asigra opracowała redukcję danych dla tworzenia kopii zapasowych. Hybrid Cloud Backup/Restore firmy Asigra przechwytuje nawet najmniejszą ilość danych, zawsze w aktualnej wersji przyrostowej; potem deduplikuje lokalnie, kompresuje, transmituje wszystkie dostępne dane do chmurowego magazynu kopii zapasowej, ostatecznie deduplikuje globalnie z wszystkich możliwych źródeł nim wszystkie dane zostaną zapisane na dysku.

Konferencja BPC GROUP POLAND:
Termin: 31 maja 2012 r.
Czwartek, 09:00
Miejsce: Poznań, Hotel Mercure
60-829 Poznań, ul. Roosevelta 20
Koszty: Spotkanie Bezpłatne
Język:
Spotkanie prowadzone
w języku polskim
Organizator Generalny:
BPC GROUP POLAND Sp. z o.o.
Partnerzy Technologiczni:
IFS Industrial and Financial Systems Poland Sp. z o.o. Abis Sp. z o.o. Sp.k. Proxia Polska Sp. z o.o. Blumenbecker IPS Polska Sp. z o.o. ANT Sp. z o.o. DataConsult Sp. z o.o. NBIT Sp.j.
Sponsorzy:
Kaspersky Lab Polska Sp. z o.o. FERRO Software
Patroni Medialni:
beconnected ERP24.pl ERP-View.pl MagazynIT.pl Automatyka.pl erpportal QBusiness.pl E-Biznes.pl