Mercus Software
Microsoft Dynamics AX jest systemem informatycznym klasy ERP II (ERP i e-Biznes)
adresowanym do firm średniej wielkości o dużym potencjale rozwojowym. Umożliwia
jednoczesną pracę 3500 użytkowników i obsługę wielu zróżnicowanych procedur
biznesowych. System Microsoft Dynamics AX zapewnia skuteczną optymalizację procesów
produkcyjnych i handlowych przy wykorzystaniu sieci WWW. Rozwiązanie pozwala
na elastyczny rozwój i konfigurację oprogramowania do potrzeb organizacji.
Dzięki strukturze modułowej System Microsoft Dynamics AX umożliwia zarządzanie kontaktami
z klientem (CRM), finansami, projektami, zasobami ludzkimi, a także raportowaniem i analizami.
Optymalizuje procesy biznesowe związane z produkcją i łańcuchem dostaw (SCM). System
pozwala na jednolitą i przejrzystą integrację procesów biznesowych - wewnętrznych
i zewnętrznych - poprzez zapewnienie wymiany informacji między aplikacjami front i back
office'owymi.
Rozwiązanie charakteryzuje się wielowarstwową architekturą stworzoną dla sieci WWW,
która pozwala organizacjom na realizację procesów biznesowych w trybie on-line. System
Microsoft Dynamics AX wyposażony jest w pakiet narzędzi do projektowania aplikacji
internetowych umożliwiający użytkownikowi szybkie i łatwe zdefiniowanie i uruchomienie
serwisu internetowego. Otwartość aplikacji oraz architektura wykorzystująca jedną logikę
biznesową, jedną bazę danych i jeden kod źródłowy umożliwia komunikację z systemem
z dowolnego miejsca, o każdej porze za pośrednictwem dowolnego medium. Dostęp
do systemu uzyskuje się na wiele sposobów np. przez przeglądarkę internetową, jako
użytkownik systemu Windows, z innej aplikacji za pomocą technologii COM, czy za pomocą
urządzeń przenośnych.
Microsoft Dynamics AX stworzona została na platformie Windows i oferuje wszystkie
właściwości znane użytkownikom systemu Windows: intuicyjną instalację i obsługę.
Rozwiązanie Microsoft Dynamics AX współpracuje z bazami danych: Microsoft SQL
Server oraz Oracle
Abas ERP to system wspierający przedsiębiorstwa produkcyjne w procesie zarządzania.
Oferuje szeroki zakres funkcjonalności już w standardzie, co znacznie wpływa na
optymalizacje procesów i poprawę jakości obsługi przedsiębiorstwa. System w trakcie
bieżących procesów produkcyjnych, tworzy podstawę do analiz finansowych wchodzących
w skład rachunkowości zarządczej. Analizy można przeprowadzać w kontekście produktów,
grup produktów, usług, grup usług oraz w zależności od organizacji działów, wydziałów,
oddziałów, jednostek gospodarczych, itd.
Abas Software pracuje dla wielu branż, w tym: motoryzacji, budownictwa, elektrotechniki,
obróbki metali, inżynierii przemysłowej, procesów przemysłowych, produkcji maszyn, produkcji
opakowań, przemysłu: chemicznego, towarów konsumpcyjnych, spożywczego, drzewnego
i meblowego, jubilerskiego, mechanicznego, tworzyw sztucznych.
Głównymi zaletami systemu Abas ERP są:
- Elastyczny, wygodny w użytkowaniu system;
- Krótki czas wdrożenia;
- Niskie koszty eksploatacji systemu;
- 32 języki obsługiwane w standardzie;
- Darmowy Business Intelligence (hurtownie danych);
- Łatwość integracji z dowolnymi funkcjonalnościami stworzonymi na potrzeby firmy;
- Bezpieczeństwo danych.
System ABAS ERP wdrażany jest przez sieć 54 partnerów na całym świecie. Posiada ponad
3 tys. wdrożeń w 72 krajach.
W Polsce wyłącznym parterem producenta systemu
ABAS ERP jest Synthelix Sp. z o.o.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi
w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji
w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników.
– Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie
wskaźników OEE.
– Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne.
– Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES
oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn
produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji
Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem
oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako
dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany
system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty
stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów
komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie
genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie
efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych
technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym
z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego.
Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez
których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być
ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede
wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję
odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych
dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
4TECH
System plan9000, opracowany przez 4TECH, jest systemem klasy CMMS (Computerised
Maintenance Management System) wspomagającym działania służb utrzymania ruchu
i odpowiedzialnych za gospodarkę remontową w przedsiębiorstwie. System plan9000 wspomaga
i automatyzuje prace wykonywane przez służby działające w ramach struktury organizacyjnej
przedsiębiorstwa, wydzielone w postaci firm zależnych jak i zewnętrznych dostawców usług
serwisowych.
W przedsiębiorstwach wdrażających systemy jakości, takie jak normy serii ISO9000 czy GMP,
plan9000 może stanowić element procedur jakościowych.
OpenText Corporation
OpenText dostarcza rozwiązania obejmujące cały zakres zagadnień EIM,
w tym dwa kluczowe obszary:
Enterprise Content Management (ECM)
Rozwiązania klasy ECM pomagają zarządzać cyklem życia informacji, zwiększać
produktywność poprzez organizowanie dostępu do informacji, kontrolować ryzyka
związane z wyciekiem danych poufnych i obniżać koszty utrzymania coraz bardziej
rosnących wolumenów danych i dokumentów.
Rozwiązania ECM obejmują m.in.: Zarządzanie Dokumentami, Zarządzanie Pocztą Elektroniczną,
Archiwizację, Skanowanie, Rozpoznawanie Treści Dokumentów, Zarządzanie Wiedzą Firmy.
Business Process Management (BPM)
Rozwiązania klasy BPM wspierają płynny przepływ pracy i informacji. Dzięki możliwości
udokumentowania istniejących przepływów pracy, ich analizy i optymalizacji, a następnie
monitorowania i raportowania, w sposób ciągły można usprawniać procesy biznesowe.
Zarówno te o ustalonej strukturze, jak i te nieustrukturyzowane.
Rozwiązania BPM Solutions obejmują m.in.: Automatyzację Procesów, Dynamiczne
Zarządzanie Sprawami (Dynamic Case Management), Analizę i Modelowanie Procesów
Biznesowych i Architektury Korporacyjnej.
Aby dowiedzieć się więcej o OpenText (NASDAQ: OTEX; TSX: OTC),
zapraszamy do odwiedzenia strony
www.opentext.com.
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
- System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
- Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
- Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
- Wielofirmowość;
- Wielojęzyczność;
- Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
- Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
- Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
- Niski koszt utrzymania;
Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
- Zgodność z GS1.
ExpertWMS
ExpertMES
Audyt Logistyczny
Vecto
Kompleksowa ochrona z de-duplikacją –
Dell-EMC Avamar. Najnowsze rozwiązania Dell-EMC, z technologią deduplikacji danych, pozwalającą na redukcję miejsca w backupach dyskowych nawet do 200%.
W różnorodnych konfiguracjach rozwiązania Dell-EMC to profesjonalna i wygodna forma zabezpieczania całego środowiska sieciowego, oferująca zdecydowaną oszczędność czasu oraz kosztów.