IFS
System IFS Applications™ zapewnia pełną obsługę planowania zasobów przedsiębiorstwa (ERP), zarządzania majątkiem przedsiębiorstwa (EAM) i zarządzania obsługą serwisową (ESM). Rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie możliwości działania firmy, ułatwia rozszerzenie oferty, skali oraz zasięgu działania.
Charakterystyka:
- Szeroka funkcjonalność branżowa oraz obsługa procesów związanych z finansami, zarządzaniem zasobami ludzkimi i relacjami z
klientami;
- Atrakcyjny, intuicyjny i wygodny interfejs IFS Aurena umożliwiający pracę w systemie z dowolnego urządzenia;
- Możliwość wdrożenia w modelu SaaS (Software-as- a-Service - oprogramowanie jako usługa) lub lokalnie (on-premise);
- Wsparcie działań globalnych i przejrzystość procesów biznesowych - pełny przegląd działalności całej firmy;
- Technologia IoT i rejestracja danych w czasie rzeczywistym na potrzeby predykcyjnego zarządzania usługami serwisowymi;
- Architektura wielowarstwowa (LAA), niskie koszty eksploatacji systemu, proaktywne zarządzanie jakością i ciągła innowacyjność dzięki regularnym aktualizacjom.
IFS Applications™
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
- System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
- Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
- Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
- Wielofirmowość;
- Wielojęzyczność;
- Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
- Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
- Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
- Niski koszt utrzymania;
Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
- Zgodność z GS1.
ExpertWMS
ExpertMES
Audyt Logistyczny
Signati
Signati dostarcza rozwiązania bazujące na macierzach dyskowych amerykańskiej firmy
NetApp. Urządzenia te wyposażone są w szereg rozwiązań ułatwiających zarządzanie
danymi i integrację z popularnymi technologiami takimi jak: VMware, Microsoft (SQL,
Exchange, Hyper-V), Oracle, SAP, Citix.
NetApp wspiera wieloprotokołowość - macierze wyposażone są w interfejsy Fibre
Channel, iSCSI, CIFS, NFS. Mogą być wyposażone w dyski SATA, SAS oraz SSD.
Oprócz technologii NetApp w ofercie znajdują się:
- Oprogramowanie do wirtualizacji VMware, Citrix, Microsoft;
- Serwery FUJITSU, IBM, Dell, HP;
- Cienkie terminale WYSE, IGEL;
- Oprogramowanie do backupu i archiwizacji CA, Symantec.
Storio
Niezawodny system backupu EMC Networker w wersji 8.0
W sierpniu 2012 r. firma EMC udostępniła dla Klientów najnowszą wersję oprogramowania
do backupu danych Networker 8.0.
EMC Networker to kompletne i wydajne rozwiązanie do tworzenia kopii zapasowych
i odtwarzania danych opracowane przez lidera branży - umożliwia centralizację, automatyzację
i przyspieszenie procesów tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych w całym
środowisku informatycznym. Ponadto dzięki rekordowej wydajności i elastyczności umożliwia
wykonywanie kopii najważniejszych danych biznesowych w szybki, bezpieczny i łatwy
w zarządzaniu sposób.
DLACZEGO WARTO ZAINSTALOWAĆ NETWORKER'A 8.0?
- Najwyższej klasy de-duplikacja sprzętowa wbudowana w każdego agenta Networker’a.
Bez dodatkowych opłat. Każdy serwer może się backupować na Data Domain
z de-duplikacją na źródle lub targecie. Bez koneiczności zakupu dodatkowych
licencji Storage Node! Oznacza to, dużą redukcje kosztu zakupu licencji NetWorker-a;
- Podział środowiska klienta. NetWorker pozwala tworzyć oddzielne strefy zarządzane
przez oddzielnych administratorów – na przykład:
- UNIX / Windows;
- Gdańsk / Katowice;
- Outsourcing: klient1 / klient2 / klient3.
- Usprawnienia techniczne:
- Jednoczesny backup wielu maszyn i odtwarzanie z tego samego
urządzenia dyskowego;
- Mniejsze obciążenie zabezpieczanych maszyn backupem;
- Mniejsze zużycie zasobów przez serwer backupu;
- Mniejsze zużycie portów.
- I wiele innych.
EMC NETWORKER UMOŻLIWIA:
- Scentralizowane tworzenie kopii zapasowych i odtwarzanie danych w celu zapewnienia
pełnej kontroli nad sieciami pamięci masowej (SAN), pamięcią masową dołączaną przez
sieć (NAS) i pamięcią masową podłączaną bezpośrednio (DAS);
- Wykorzystanie technologii tworzenia kopii zapasowych i replikacji w celu zapewnienia
wyższego poziomu ochrony i odtwarzania danych;
- Obsługę platform heterogenicznych, w tym systemów UNIX, Windows, Linux, Netware,
OpenVMS, Macintosh i VMware;
- Bieżące tworzenie kopii zapasowych systemów plików i aplikacji w trybie online,
w trakcie ich używania;
- Obsługę rozwiązań EMC Documentum®, Oracle, Microsoft SQL Server i Exchange,
IBM DB2 UDB, Informix, Lotus Notes/Domino, SAP® R/3®, Sybase i MEDITECH.
Łatwa obsługa, bezpieczeństwo i wydajność
EMC nieustannie udoskonala i udostępnia nowe funkcje w ramach aplikacji NetWorker.
Obecnie NetWorker zapewnia:
- Intuicyjny, łatwy w dostosowaniu i zarządzaniu interfejs użytkownika oparty
na przeglądarce;
- Niezrównane parametry w zakresie szybkości i bezpieczeństwa;
- Najnowocześniejsze mechanizmy szyfrowania kopii zapasowych (256-bitowy standard
AES) oraz zaawansowanego uwierzytelniania użytkowników, które gwarantują spełnienie
rosnących wymagań dotyczących bezpieczeństwa;
- Zaawansowane funkcje tworzenia kopii zapasowych na dyskach, obejmujące współbieżne
odtwarzanie danych (z dysku), udostępnianie dysków docelowych (rozwiązania NAS
i SAN), możliwości konfigurowania rożnych rozmiarów bloków, a także zarządzanie
kopiami migawkowymi w celu znacznie szybszego odtwarzania danych.
Zarządzanie odtwarzaniem danych i łatwość użytkowania
EMC nieustannie rozwija podstawową architekturę rozwiązania NetWorker, aby udoskonalać
funkcje tworzenia kopii zapasowych i odtwarzania danych. Funkcje te upraszczają instalację
aplikacji NetWorker oraz zarządzanie nią, korzystnie wpływając na wygodę jej użytkowania.
EMC NetWorker zapewnia:
- Szybsze odtwarzanie danych dzięki zaawansowanym funkcjom wyszukiwania,
które pozwalają szybko i łatwo znaleŹć dane i uzyskać do nich dostęp;
- Funkcję Inactive File Report, która identyfikuje nieaktywne pliki systemu Windows
w kopiach zapasowych w celu ich archiwizacji;
- Udoskonalone funkcje raportowania, inteligentnej korelacji kopii zapasowych oraz
analizy wpływu, które pozwalają na lepsze monitorowanie środowiska tworzenia kopii
zapasowych, szybsze rozwiązywanie problemów z kopiami zapasowymi i odtwarzaniem
danych oraz skuteczniejsze unikanie problemów w przyszłości;
- Obsługę internacjonalizacji (I18N) i lokalizacji językowej w celu wydajniejszej pracy
w różnych językach;
- Scentralizowaną dystrybucję oprogramowania, która pozwala na zdalne instalowanie
poprawek i aktualizacji;
- Większą elastyczność w zakresie wymagań dotyczących przechowywania danych
wraz z obsługą dowolnej liczby unikatowych kopii i reguł przechowywania danych.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący
uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0
daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy
uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych
z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji
na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto
obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy
poprawę jakości produktów.
Proficy
W chwili obecnej rozwiązania Proficy to ponad 350 000 licencji zainstalowanych na świecie i ponad 4500 licencji w Polsce. Dystrybuowane przez VIX Automation rozwiązania znalazły zastosowanie w ponad 800 zakładach przemysłowych w kraju, praktycznie we wszystkich dziedzinach przemysłu i gospodarki komunalnej.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi
w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji
w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników.
– Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie
wskaźników OEE.
– Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne.
– Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES
oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn
produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji
Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem
oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako
dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany
system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty
stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów
komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie
genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie
efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych
technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym
z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego.
Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez
których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być
ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede
wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję
odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych
dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
PROXIA
Tematem prezentacji będzie demonstracja działania
oprogramowania klasy MES,
w zakresie planowania produkcji, monitorowania maszyn i zleceń produkcyjnych.
W skład modułów wchodzących w systemu MES firmy PROXIA należy wymienić:
- MDE czyli monitorowanie maszyn z wyliczaniem wskaźnika OEE;
- BDE czyli monitorowanie zleceń produkcyjnych z wyliczaniem wskaźników KPI;
- PROXIA czyli Zaawansowanie planowanie produkcji na zasobach ograniczonych;
- DNC czyli serwer komunikacyjny do zarządzania programami NC dla maszyn
sterowanych numerycznie;
- TD czyli Zarządzanie Narzędziami i Danymi Produkcyjnymi.
Oczekiwania i cele użycia ProXIA MES:
- Zarządzanie i podgląd aktualnych stanów maszyn z jednego miejsca;
- Zarządzanie i podgląd aktualnego stanu realizacji zleceń produkcyjnych;
- Zmniejszenie czasu wyliczania aktualnej wydajności maszyny;
- Szybka integracja w przedsiębiorstwie przez wykorzystanie standardów
baz danych Microsoft / Oracle.
Prostota użytkowania:
- Obsługa programu MDE/BDE i komunikacja z maszynami na produkcji odbywa się
przez sieć komputerową i jest niezleżna od producenta maszyny;
- System charakteryzuje się w szczególności przez przyjazny dla użytkownika,
praktyczny interfejs oraz prostotę obsługi przez pracownika;
- Dostępność programu MDE/BDE dla obsługujących maszyny oraz dla kierownictwa
przez 24 godziny na dobę.
Korzyści udostępniane przez system MES:
- Aktualne informacje zwrotne z maszyny do poziomu planowania.
- Koniec „bałaganu papierowego” w produkcji.
- Centralna aktualizacja oprogramowania.
- Prosta aktualizacja dokumentacji i oprogramowania NC.
- Optymalne wykorzystanie istniejących zasobów.
Zbieranie danych:
Głównym celem podczas rozwoju oprogramowania do zbierania danych MDE było
udostępnienie również niedoświadczonym użytkownikom prostego i intuicyjnego interfejsu
użytkownika. Za pomocą modułu MDE można zbierać dane zarówno ręcznie wprowadzone
przez użytkownika (przez osobisty terminal przy maszynie), obsługującego maszynę poprzez
ekran dotykowy, jak i automatycznie odczytywać stany maszyny. Oprogramowanie
konfigurowane jest indywidualnie dla potrzeb danego przedsiębiorstwa.
Monitor online:
Moduł pakietu PROXIA Online-Monitor udostępnia użytkownikowi jednocześnie wszelkie
informacje pochodzące z maszyn i produkcji w czasie rzeczywistym. Użytkownik w ten
sposób ma natychmiastowy wgląd na aktualną sytuację w produkcji i montażu. Przedstawić
można między innymi zarówno czasy biegu i czasy pomocnicze, jak i liczby sztuk detali.
Zarówno jako podgląd dla mistrza w jego zakresie obowiązków, jak i jako globalny przegląd
dla planisty lub kierownika produkcji. Informowanie o zaistniałych wydarzeniach na produkcji
na danej maszynie za pomocą SMS lub poczty email są podstawowymi funkcjami.
Oś czasu:
Ten pakiet oprogramowania pozwala użytkownikowi wyświetlić zakres czasu i przedstawić
graficznie na osi czasu wydajność maszyn/urządzeń/zleceń/pracowników. Daje to osobie
zarządzającej możliwość prostego i szybkiego wglądu, w to jak np. przebiegała ostatnia
zmiana czy konkretne zlecenie produkcyjne.
Analiza wskaźnikowa: OEE i KPI:
Ważną cechą Menedżera MES jest wyznaczanie parametrów (np. OEE oraz KPI).
Odbywa się to na podstawie:
- Raportów, które może projektować i modyfikować również użytkownik. Celem jest prosty
i szybki sposób wizualizacji parametrów wydajności, czasów postojów i awarii.
- Przeglądarki internetowej, gdzie w nowoczesnej i przyjaznej użytkownikowi graficznej
formie, prezentowane są wszystkie wskaźniki wydajnościowe. Dostęp do tego modułu
przez internet z poziomu telefonów klasy smartphone.
Dane te służą w głównej mierze do analizy słabych ogniw w organizacyjnym i technicznym
łańcuchu procesowym oraz do kalkulacji kosztów wykonanych zleceń. Poza tym można użyć
zebrane dane również do obliczania należnych premii i wynagrodzeń.
Blumenbecker
Blumenbecker IPS jako partner firmy Wonderware oferuje wdrożenia systemów nadrzędnych
bazujących na rozwiązaniach Wonderware System Platform oraz InTouch. Systemy nadrzędne
(Supervisor) jak i systemy MES mogą być budowane w oparciu o przygotowane, sprawdzone
platformy integrujące. Wspólna baza produktów pozwala na ich proste łączenie, konfigurowanie
oraz centralne zarządzanie.
Bazując na Wonderware System Platform firma Blumenbecker IPS jest w stanie zaoferować
nawet bardzo rozbudowane rozwiązania, wykraczające ponad standardowe komponenty
dostarczane wraz platformą. Jest to możliwe dzięki doświadczonym, certyfikowanym
programistom i wykorzystaniu przez nich możliwości ArchestrA Object Toolkit –
programistycznego dostępu do systemów Wonderware, służącego do ich rozbudowy
oraz tworzenia nowych komponentów. Firma dostarcza również narzędzia niezbędne
w obszarach robotyki i sterowania.
SYSTEMY STEROWANIA
Sterowniki PLC:
- SIEMENS;
- Allen Bradley;
- Fanuc;
- Beckhoff.
Standardy sieci przemysłowych:
- Profibus;
- Interbus;
- Profinet;
- Ethernet;
- DeviceNet.
Systemy wizualizacji:
ROBOTYKA
Główne obszary działania:
- Tworzenie własnych aplikacji dla robotów KUKA, ABB, Fanuc, Kawasaki,
Universal Robots;
- Dostawa kompletnych stanowisk zrobotyzowanych wraz z osprzętem
mechanicznym i zabezpieczeniami;
- Optymalizacja istniejących już linii i stanowisk zrobotyzowanych;
- Programowanie oraz symulacje off-line.
ITM
Quality Management System jest systemem wspomagającym zarządzanie obszarem
jakości w danej organizacji. Jest on jednym z niewielu systemów tego typu pozwalający na
kompleksowe zarządzanie poszczególnymi aspektami obszaru jakości, przy pomocy jednego
zintegrowanego systemu informatycznego.
Gospodarka Narzędziowa – moduł umożliwia kompleksowe zarządzanie wszystkimi typami
narzędzi takimi jak: narzędzie produkcyjne, narzędzia kontrolno-pomiarowe, narzędzia specjalne
i inne, które występują w danej organizacji. Kartoteki umożliwiają pełne opisanie kartoteki
narzędzia wraz z wszystkimi informacjami powiązanymi takimi jak: historia wypożyczeni
i zwrotów, historia napraw, historia przebiegu (formy, wtryski, matryce), lista narzędzi
w ramach kompletu (zestawu), historia wzorcowań i sprawdzeń (przyrządy kontrolno-
pomiarowe), dokumentacja techniczna, zdjęcia, notatki i inne. Moduł poprzez specjalnie
zaprojektowany interfejs użytkownika wykorzystujący urządzenia peryferyjne takie jak:
karty zbliżeniowe, panele dotykowe, czytniki kodów kreskowych i drukarek kodów kreskowych
pozwala na zwiększenie szybkości oraz minimalizację pomyłek wynikających z konieczności
szybkiego i sprawnego zarządzania procesem wydań i zwrotów. Poprzez wieloprzekrojowe
analizy i zestawienia wykonywane według dowolnych cech opisujących narzędzia i przyrządy
organizacja buduje bazę wiedzy o ich zużyciu, realnych kosztach zakupu i naprawach. System
wykorzystuje architekturę klient–serwer dzięki czemu dane są bezpieczne i mniej narażone na
utratę i błędy. Cała baza wiedzy o narzędziach przechowywana jest w centralnym serwerze,
umożliwiając dzielenie się informacjami z innymi pracownikami poprzez odpowiednio wydzielony
autoryzowany dostęp.
System Utrzymania Ruchu – moduł SUR umożliwia zarządzanie maszynami w organizacji
oraz sprzętem podlegającym pod urząd dozoru technicznego. Specjalnie zaprojektowana
kartoteka maszyn i urządzeń umożliwia indywidualne dostosowanie kartoteki systemowej
do wymagań użytkowników systemu (możliwość zaprojektowania kartoteki, listy narzędzi,
słowników, list rozwijanych, możliwość dodania zdjęcia maszyny, parametrów indywidualnych
jak i grupowych, notatek itp). System wprowadza wiele funkcji pozwalających zarządzać
sprawnie i szybko wszystkimi zdarzeniami związanymi z maszynami takimi jak: awarie, remonty,
konserwacje, regulacje itp. oraz może gromadzić informacje powiązane takie jak: lista firm
serwisowych, dokumenty powiązane, dostawcy części dla danej maszyny, magazyn część,
wskaźniki MTTR MTBF OEE, lista prac prewencyjnych i inne informacje powiązane które
mogę być dodane w ramach indywidualnego rozwiązania i wdrożenia systemu SUR.