DTA Customs Service
Wszystkie oddziały DTA w Polsce świadczą kompleksową obsługę celną, obejmującą:
- Odprawy celne w eksporcie, imporcie i tranzycie, w procedurze standardowej i uproszczonej;
- zabezpieczenie należności celno-podatkowych w imporcie;
- Otwieranie karnetów TIR i ATA;
- Odprawy czasowe i uszlachetnianie;
- Legalizację świadectw pochodzenia;
- Pełną reprezentację klienta przed urzędem celnym;
- Usługi składów i magazynów celnych.
Hicron
Firmom z branży utilities Hicron oferuje wdrożenie
rozwiązania billingowego,
dostosowanego do indywidualnych potrzeb firmy. Niektóre z funkcji rozwiązania to:
- Rejestracja klientów w systemie oraz monitoring historii klienta od momentu wypełnienia
ankiety do podpisania umowy i odbioru usług, wraz z rozbudowanym raportowaniem.
Rozwiązanie umożliwia rejestrację klientów potencjalnych z informacjami na temat
potencjalnego zapotrzebowania na określone usługi. To z kolei jest jednym z czynników
ułatwiających planowania i wskazania na podstawie raportów systemowych lokalizacji
do nowych inwestycji;
- Odzwierciedlenie w systemie struktury sieci energetycznych, uwzględniającej np. zasięg
sieci, statuowanie realizacji przyłączy;
- Szczegółowy rejestr urządzeń pomiarowych (liczników) wraz z pełną historią obrotu nimi;
- Realizacja odczytów (także zdalnych) i zamykanie okresu rozliczeniowego wraz z opcją
automatycznej weryfikacji, czy wszystkie odczyty zostały przeprowadzone, klienci
zafakturowani itp;
- W pełni zautomatyzowane wystawianie korekt do faktur oraz korekt do korekt.
Możliwość wystawienia faktur zaliczkowych, przedpłatowych i automatyczne
uwzględnienie ich w rozliczeniu okresowym;
- Rejestracja informacji o awariach, naprawach, usterkach (także spadku napięcia
prądu/ciepła spalania gazu/ osłabieniu przepustowości łącza…) mających wpływ
na wysokość opłat. Automatyczne obliczenie wysokości fakturowanej kwoty
z uwzględnieniem tych czynników;
- Zarządzanie trasówkami ;
- Zarządzanie kontraktami Take Or Pay;
- Możliwość ustalania indywidualnych stawek/taryf/modeli rozliczeń.
Altar
Głównym oferowanym przez firmę Altar systemem jest
Altar Contact Center – nowoczesna
platforma komunikacyjna przeznaczona do profesjonalnej obsługi klientów za pomocą wielu
kanałów (np. telefon, smartfon, mail, czat, Skype, strona www). System zapewnia pełną
integrację kanałów, ale też spójne zarządzanie nimi i jednolite raportowanie. Altar Contact
Center umożliwia również inteligentne zarządzanie kontaktami z klientami, aby przynosiły
oczekiwane efekty firmie i jej klientom.
Kolejny z produktów - system billingowy
Sara®, który rozlicza i fakturuje różne rodzaje
usług masowych: telefon, internet, telewizję, energię, gaz, wodę) świadczonych klientom
przez dostawców, operatorów telekomunikacyjnych. Z systemu korzysta m.in. nc+.
Na szczególną uwagę zasługuje
Altar Enterprise Content Management, rozwiązanie
które stanowi "bank informacji o działaniu naszej firmy". System integruje dane z różnych
źródeł i prezentuje je w postaci pozwalającej na wygodną analizę. Zapewnia przechwytywanie
różnego rodzaju dokumentów, zarządzanie nimi i archiwizację. Wspiera procesy zarządzania
(np. poprzez wgląd w zadania/projekty realizowane przez pracowników/zespoły, ich czas
pracy, efektywność, terminowość) oraz procesy biznesowe z nimi skojarzone (np. prowadzone
projekty, proces sprzedaży, wytwarzania, zamówień).
Zakres współpracy z Altar obejmuje: analizę przedwdrożeniową, projektowanie, development,
wdrożenie, integrację z systemami dziedzinowymi, szkolenia, asystę techniczną oraz rozwój
oprogramowania.
Wśród klientów Altar korzystających z ich rozwiązań można wymienić: Orange, nc+, empik,
Bank Pocztowy, BIK S.A., wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, PZU, Multimedia, LuxMed.
CompuTec
SAP Business One
SAP Business One to rozwiązanie zaprojektowane z myślą o specyficznych potrzebach małych
i średnich przedsiębiorstw. Jego zadaniem jest zwiększenie wydajności i opłacalności oraz
wsparcie w podejmowaniu decyzji w oparciu o łatwo dostępne i przejrzyste informacje.
SAP Business One oferuje kompleksowe funkcje:
- Zarządzanie finansami;
- Zarządzanie magazynami i produkcją;
- Zarządzanie relacjami z klientami;
- Zaopatrzenie;
- Raportowanie.
DBW Polska – Case Study
BRODD – Case Study
ProcessForce
Stworzone przez firmę CompuTec, rozwiązanie ProcessForce, opracowano specjalnie dla
produkcji ciągłej jest ono w pełni zintegrowane z SAP Business One. ProcessForce jest esencją
obu rozwiązań, czerpiąc siłę i bezpieczeństwo z SAP oraz ekspercką wiedzę na temat procesów
produkcyjnych z firmy CompuTec. W ten sposób wykorzystano zalety platformy biznesowej
SAP wraz z jej najnowszymi osiągnięciami, tworząc bogate funkcjonalnie, niezwykle przyjazne
użytkownikowi rozwiązanie przynoszące wymierne korzyści klientom.
ProcessForce posiada takie funkcjonalności jak:
- Interaktywny wykres Gantta;
- Wsparcie różnych typów produkcji (MTS, MTO, ASO...);
- Zarządzanie danymi produktów;
- Deklaracja składników;
- Wykorzystanie formuł w recepturach;
- Marszruty Technologiczne;
- Kalkulacja planowanych i rzeczywistych kosztów produkcji;
- Zlecenia produkcyjne;
- Wsparcie różnych metod wydania (Ręcznie, Pobranie Wsteczne);
- "Dostępne do rozdysponowania" - ATP;
- Pochodzenie rekomendacji MRP;
- Kontrola i śledzenie partii;
- Kontrola Jakości;
- Zarządzanie Reklamacjami;
- Kolektory danych produkcyjnych;
- Możliwość dostosowywania rozwiązania.
SAP BusinessObjects
SAP BusinessObjects to rozwiązania Business Intelligence posiadające kompleksowe funkcje,
które ułatwiają podejmowanie decyzji biznesowych. Dzięki nim użytkownicy dokonują trafnych
i świadomych wyborów w oparciu o rzeczywiste dane i analizę. Wszyscy, zarówno
wyspecjalizowani analitycy, jak i użytkownicy biznesowi, uzyskują dostęp do potrzebnych
informacji przy minimalnej zależności od działów IT. Korzystając ze skutecznych rozwiązań
BI, użytkownicy z różnych obszarów przedsiębiorstwa mogą uzyskiwać dostęp do informacji,
używać ich, formatować, analizować i udostępniać w całej firmie.
SAP HANA
Narzędzie stworzone do błyskawicznej analizy ogromnych ilości danych. Jednym z głównych
wyzwań, jakim muszą sprostać organizacje rozmaitej wielkości należące do określonych branż,
jest zarządzanie coraz większymi ilościami informacji i analizowanie ich, a także wykorzystanie
tych informacji do usprawnienia prowadzonej działalności biznesowej. Dział informatyczny
musi zmierzyć się z problemem wysokich kosztów związanych z zakupem i obsługą sprzętu
wymaganego do przechowywania ogromnych ilości danych, natomiast użytkownicy biznesowi
potrzebują szybkiego dostępu do informacji i analiz, aby odpowiednio reagować na zmieniające
się warunki rynkowe.
ISK
RapidWMS to Magazynowy System Informatyczny (MSI), którego zadaniem jest wspomaganie procesów zachodzących w magazynie od chwili dostarczenia towaru do jego wydania z magazynu. Według definicji zawartej w Słowniku terminologii logistycznej MSI (WMS) to „system informatyczny wspomagający realizację, kontrolę i sterowanie przepływem towarów przez magazyn, dostarczający informacje o tym przepływie i tworzący towarzyszącą mu dokumentację”.
Co różni RapidWMS od modułu magazynowego systemu ERP?
Klasyczne moduły magazynowe, będące częścią większości dobrych systemów ERP (np.Comarch ERP-XL czy Dynamics NAV) zapewniają obsługę magazynu w zakresie rozliczenia ilościowo-wartościowego. W żaden sposób jednak nie wspomagają procesów jakie zachodzą w magazynie na etapach: przyjęcia, składowania, kompletacji czy wydania towaru z magazynu. RapidWMS to narzędzie, którego głównym zadaniem jest optymalizacja procesów zachodzących w magazynie.
Jakie korzyści zapewnia RapidWMS?
W wyniku wdrożenia systemu RapidWMS na magazynie otrzymuje się efekty w postaci:
- Skrócenia czasu realizacji zadań magazynowych
Zastosowanie precyzyjnej identyfikacji towaru, optymalizacja ścieżki przebiegu wraz z automatyczną kontrolą w oparciu o kody kreskowe zapewnia znaczne przyspieszenie wykonywania typowych operacji na magazynie.
Dodatkowym czynnikiem przyspieszającym pracę na magazynie jest usprawnienie komunikacji z działem handlowym, zaopatrzenia czy produkcji poprzez wyeliminowanie papierowego obiegu dokumentów.
- Wyeliminowania błędów przy przyjęciach i wydaniach towaru
Zastosowanie precyzyjnej identyfikacji towaru i lokalizacji w oparciu o kody kreskowe eliminuje błędy związane z operacjami magazynowymi. Dodatkowo zastosowanie elektronicznego obiegu dokumentów uniemożliwia wystąpienie błędów związanych z ich interpretacją.
- Optymalizacji przestrzeni magazynowej
Przejście z metody stałych na metodę wolnych miejsc składowania zapewnia odzyskanie od 30 do nawet 60% powierzchni magazynowej przy takim samym zatowarowaniu.
- Obniżenia kosztów magazynowania
Odzyskanie przestrzeni magazynowej, skrócenie czasu wykonywania operacji magazynowych, wyeliminowanie błędów na magazynie, szybkie wdrożenie nowych pracowników, uniezależnienie od wiedzy magazynierów, optymalizacja zatowarowania. To wszystko przekłada się na znaczne obniżenie kosztów magazynowania.
- Lepszego zagospodarowania zasobów magazynowych
Regularne wykorzystywanie narzędzi analitycznych wbudowanych w system RapidWMS zapewnia lepsze wykorzystanie przestrzeni magazynowej, urządzeń do składowania, urządzeń do transportu w magazynie oraz zatrudnionych pracowników.
Gdzie najlepiej sprawdza się RapidWMS?
RapidWMS ma zastosowanie w każdym magazynie. Jednak dzięki takim funkcjom jak:
- Formowanie jednostki ładunkowej na produkcji;
- Obsługa partii wraz z terminami trwałości towaru;
- Tworzenie miksów;
- Kontrola i raportowanie terminów trwałości towaru;
- itp.
system RapidWMS preferowany jest do magazynów
w firmach produkcyjnych z branży spożywczej.
Jak działa RapidWMS?
RapidWMS składa się z kilku części:
- Część stacjonarna systemu pracująca na komputerach z systemem Windows - to główna część systemu na której realizowane jest zarządzanie magazynem. To tutaj na podstawie dokumentów pobieranych z systemu ERP generowane są polecenia wykonywania konkretnych operacji magazynowych i przesyłane informacje zwrotne. W module tym następuje rozdzielenie poszczególnych operacji magazynowych na zadania wysyłane do kolektorów, którymi posługują się magazynierzy;
- Moduł na kolektory przenośne – wszystkie zadania wygenerowane w systemie RapidWMS trafiają na kolektory. Na kolektorach z wykorzystaniem kodów kreskowych rejestrowane są operacje wykonywane przez magazynierów;
- Moduł analityczny – w nim realizowane są wszelkie raporty magazynowe, generowane stosowne alerty oraz wyliczane wskaźniki. Tutaj też optymalizowany jest magazyn w zakresie wykorzystania powierzchni jak i wielkości zatowarowania;
- Moduł integracyjny – to platforma do komunikacji z systemem ERP. Dokumenty tworzone w systemie ERP są w tym module transferowane do zleceń wykonania konkretnych operacji magazynowych. Zwrotnie do systemu ERP są odsyłane potwierdzenia wykonania kolejnych zleceń.
Komunikacja pomiędzy systemem ERP a RapidWMS oraz kolektorami odbywa się on-line. Oznacza to, że każde zadanie wykonane na kolektorze od razu jest rejestrowane w systemie RapidWMS. Jednocześnie każde zlecenie z systemu RapidWMS od razu tafia na kolektor bez potrzeby jego podpinania do komputera.
Mantis Polska
Logistics Vision Suite (LVS) to zintegrowany pakiet najnowocześniejszych systemów klasy
Supply Chain Execution, zaprojektowanych i opracowanych przez firmę Mantis Informatics.
LVS to wysoko zaawansowane rozwiązanie przeznaczone do obsługi nawet najbardziej
skomplikowanych procesów w logistyce i magazynowaniu.
Aktualna, trzecia generacja Logistics Vision Suite (LV-III) została wprowadzona na rynek
na początku 2004, jako następca dwóch pierwszych wersji LVS (LV-I - 1997 i LV-II - 2000).
Wchodzące w skład Logistics Vision Suite systemy mogą być dowolnie łączone, aby tworzyć
najwłaściwsze rozwiązania dla każdego przedsiębiorstwa:
- Warehouse Vision (WV) to nowoczesny system zarządzania magazynem, stanowiący
trzon platformy logistycznej LVS. Warehouse Vision obsługuje zarówno pojedyncze, jak
i rozproszone magazyny, prywatne oraz publiczne centra dystrybucji. Wykorzystuje w tym
celu najnowsze technologie identyfikacji za pomocą kodów kreskowych oraz technologie
identyfikacji radiowej (RFID). System WV obejmuje wszystkie najważniejsze procesy
magazynowe, takie jak przyjmowanie towarów, składowanie, zarządzanie zapasami,
realizacja zamówień wraz z kompletacją, sprawdzaniem, pakowaniem i organizacją wysyłek;
- Warehouse Automation jest to połączenie oprogramowania firmy Mantis
z oprogramowaniem warstwy pośredniej, a także rozwiązaniami sprzętowymi innych
producentów, które są dostosowywane do potrzeb konkretnego projektu. Rozwiązania
te są oparte na technologiach Pick/Put to Light, RFID oraz Automated Material Handling
Systems (AMHS - zautomatyzowany system gospodarki materiałowej);
- Transportation Vision (TV) to system, który uzupełnienia fukcjonalności zapewnione przez
system WM, automatyzując między innymi procesy załadunku towarów i planowania tras;
- Logistics Value - system zawierający moduły wspierające usługi o wartości dodanej
w magazynowaniu i dystrybucji, takie jak: etykietowanie, tworzenie zestawów,
pakowanie, paletyzowanie, przepakowywanie i montaż;
- Logistics Billing - jest to wszechstronny system bilingu skierowany do dostawców usług
logistycznych i do firm, chcących działać na rynku jako dostawcy usług logistycznych;
- Traceability - pokrywa wszystkie obszary śledzenia i identyfikowania towarów (produktów,
półproduktów, wyrobów gotowych), a także ich dystrybucję i wewnętrzne śledzenie
numerów partii. Pomaga w uzyskaniu raportu ze 100 % dokładnością w odniesieniu
do wymagań Unii Europejskiej;
- Control Center - zestaw narzędzi pozwalający na centralne monitorowanie i kontrolowanie
w czasie rzeczywistym aktywności jednego lub wielu centrów dystrybucji jednocześnie;
- Trade Partner Management - to aplikacja internetowa pozwalająca partnerom handlowym,
wykorzystującym przeglądarkę internetową, na dostęp do informacji takich jak m.in.:
stan zapasów, ich charakterystyka, status zamówienia;
- Supply Chain Intelligence jest to system oparty na znanej na całym świecie platformie
biznesowej Business Objects, wspomagającej przedsiębiorstwa w wykorzystywaniu
istniejących i tworzeniu nowych raportów kluczowych wskaźników wydajności dzięki
wykorzystaniu ogromnej ilości danych logistycznych obsługiwanych przez Logistics
Vision;
Specjalistyczne Rozwiązania
Poza wymienionymi wyżej modułami pakiet Logistics Vision Suite zawiera również specjalistyczne
systemy wspomagające inne sfery działalności przedsiębiorstwa. Obejmują one takie dziedziny
jak planowanie i uzupełnianie zapasów, zarządzanie i realizacja produkcji oraz planowanie
i realizacja procedur związanych z bezpieczeństwem i kontrolą jakości.
- Inventory Vision (IV) jest to część pakietu Logistics Vision Suite odpowiedzialna za
planowanie łańcucha dostaw. System ten bazuje na flagowym oprogramowaniu firmy
Syncron, z którego korzysta ponad 300 klientów w 20 krajach. Rozwiązanie to pozwala
przedsiębiorstwom osiągnąć i utrzymać obsługę klienta na pożądanym poziomie przy
najniższym możliwym koszcie zapasów poprzez prognozowanie popytu i zoptymalizowane
planowanie uzupełnień zapasów zarówno centrów dystrybucji, oddziałów, jak i punktów
sprzedaży;
- Plant Vision (PV) jest to system realizacji produkcji (Manufacturing Execution System),
który stanowi część platformy LVS i zapewnia zarządzanie, monitoring, optymalizację
przepływu towarów wewnątrz obszarów produkcji i pomiędzy produkcją a magazynami.
Zapewnia aktualizację stanów magazynowych surowców, materiałów opakowaniowych,
półproduktów i wyrobów gotowych, jednocześnie umożliwiając identyfikowanie
wewnętrznych partii, genealogię partii oraz pełny monitoring zakładu i optymalizację
wyników;
- Quality Vision (QV) jest to zaawansowany system planowania oraz utrzymania
i podnoszenia procesów jakości i bezpieczeństwa. System ten pozwala na zachowanie
zgodności z normami ISO & HACCP, prowadzenie planów dotyczących jakości,
zlecenia kontroli próbek zgodnie z predefiniowanymi regułami, uzupełnianie prac przez
zastosowanie przyrządów pomiarowych, zgłoszenia niezgodności, audyty wewnętrzne
i zewnętrzne, podejmowanie natychmiastowych działań naprawczych. Jest to system
zalecany firmom produkującym i/lub dystrybuującym towary na terenie Unii Europejskiej;
Architektura – Technologia
Logistics Vision Suite jest unikalnym zestawem systemów, w 100% opartym na technologii
Microsoft .NET. Obsługuje on dwa najpopularniejsze systemy zarządzania Relacyjną Bazą
Danych (RDBMS) - Oracle i Microsoft SQL. Jest wysoce adaptowalny, oparty na najnowszych
regułach biznesu i technikach przewidywania rozwoju sytuacji, posiada doskonały mechanizm
personalizacji, dając w rezultacie bardzo przyjazny interfejs użytkownika.
Logistics Vision Suite to wielojęzyczne oprogramowanie dla transakcji o wysokiej wartości,
przeznaczone do wspomagania wszystkich wymagających procesów logistycznych w czasie
rzeczywistym, pozwalające każdemu użytkownikowi na korzystanie z aplikacji w jego własnym
języku.
Efektywność systemów informatycznych dla logistyki zależy bezpośrednio od zdolności do
łatwej integracji z istniejącymi systemami takimi jak ERP & MRP. Aby to umożliwić Mantis
rozwinął specjalny podsystem Logistics Link Manager (menadżer odnośników) oparty na
najnowszych technologiach, który pozwala na szybką konfigurację wstępną interfejsu
z istniejącym systemem, a także łatwe utrzymanie interfejsu w przyszłości.
CEIT PL
Automatyczny system logistyczny:
Kompleksowe rozwiązanie przeznaczone do automatyzacji logistyki przemysłowej.
Główne zalety rozwiązania:
- Zwiększenie wydajności i automatyzacji logistyki;
- Zmniejszenie kosztów logistycznych;
- Dostawa materiałów Just-in-Time;
- Bezobsługowa praca;
- Automatyczny rozładunek i załadunek;
- Wózek AGV; główny element systemu, dostępny w różnych wersjach,
zależnych od sposobu pracy i wielkości obciążenia.
- Maksymalna masa ładunku: 2.000 kg;
- Maksymalna prędkość: 2 m/s;
- Automatyczne ładowanie akumulatorów;
- Bezprzewodowe zarządzanie;
- Certyfikat CE.
DataConsult
ExpertWMS® wspiera zarządzanie magazynem od przyjęcia oraz lokalizacji towaru i surowca, poprzez zatowarowanie stref kompletacji, jak również gniazd i linii produkcyjnych, aż po procesy wydań. Zdefiniowane procesy mogą być jedno lub wieloetapowe, mogą opierać się na dyspozycjach, uwzględniając bogaty system rezerwacyjny i przechodząc przez wiele działów.
System magazynowy WMS potrafi elastycznie reagować na sygnały, uruchamiając m.in. procedury kontroli jakości, inwentaryzacji towaru/lokalizacji czy automatycznych powiadomień. W efekcie system ten pomaga zarówno na poziomie operacyjnym jak i zarządczym zwiększać wydajność i ograniczać koszty.
Cechy Systemu ExpertWMS®:
- System magazynowy klasy WMS (Warehouse Management System);
- Pełna optymalizacja procesów logistyki magazynowej;
- Wsparcie zarządzania magazynem na poziomie operacyjnym i zarządczym;
- Wielofirmowość;
- Wielojęzyczność;
- Elastyczność, skalowalność i pełna konfigurowalność;
- Wykorzystanie technologii kodów kreskowych, RFID, Voice Picking;
- Integracja z automatyką magazynową i systemami wizyjnymi (regały przesuwne, rotacyjne, taśmociągi, pick-to-light, układnice, sortery, wagi);
- Niski koszt utrzymania;
Intuicyjny i ergonomiczny interfejs użytkownika;
- Zgodność z GS1.
ExpertWMS
ExpertMES
Audyt Logistyczny