Program
Dział szkoleń:
Wprowadzanie nowych produktów na rynek polski.
- ERP – System Zarządzania Zasobami Przedsiębiorstwa
- MES/SCADA – System Realizacji/Nadzoru Produkcji
- WMS – Magazynowy System Informatyczny
- APS – System Zaawansowanego Planowania
- BI – System Analityki Biznesowej
- Workflow – Przepływ Pracy
- Wszystkie powyższe
- Brak określonego profilu
Adresaci: Osoby zaangażowane w proces przeprowadzenia analizy biznesowej,
jako uczestnicy lub koordynatorzy projektu.
Program:
- Modele wprowadzania zaawansowanych rozwiązań informatycznych na rynek polskich przedsiębiorstw. Studium przypadku dla systemów klasy: ERP, MES, WMS, BI. Determinanty sukcesu oraz przyczyny porażek.
- Wyznaczanie segmentów rynku dla działań marketingowo-sprzedażowych:
- Charakterystyka wybranych sektorów gospodarczych z omówieniem specyficznych dla sektorów procesów oraz uwarunkowań prawnych. Problemy biznesowe przedsiębiorstw w kontekście możliwości zastosowania zaawansowanych systemów IT wspierających zarządzanie;
- Omawiane branże: metalowa, maszynowa, spożywcza, tworzyw sztucznych, farmaceutyczna, retail, hurt/dystrybucja;
- Plany inwestycyjne polskich przedsiębiorstw o zatrudnieniu 150 – 1000 pracowników na lata 2016 -2017 w obszarze zaawansowanych rozwiązań informatycznych wspierających zarządzanie firmą;
- Źródła decyzji, czyli kto podejmuje decyzje o inwestycjach i jak przebiegają procesy wyboru rozwiązań IT / w przedsiębiorstwach o zatrudnieniu do 150 pracowników; 150 – 500, pow. 500?.
- Pozycjonowanie systemu IT na tle konkurencji (funkcjonalności, cena, przewagi biznesowe):
- Rynek rozwiązań IT w Polsce. Omówienie ilości i rodzaju najważniejszych aplikacji wspierających zarządzanie całym przedsiębiorstwem (ERP), obszarem produkcyjnym (MES, APS ) oraz logistyczno-magazynowym (WMS);
- Struktura i charakterystyka rynku dostawców IT działających w Polsce;
- Wskazanie najważniejszych dostawców aplikacji wspierających zarządzanie w branżach: : metalowej, maszynowej, spożywczej, tworzyw sztucznych, farmaceutycznej, retail, hurtowo-dystrybucyjnej.
- Pozycjonowanie rozwiązań klasy ERP według kryterium ceny. Omówienie wskaźnika TCO (Total Cost of Ownership) oraz sposobów licencjonowania oferowanych przez dostawców.
- Zabezpieczenia prawne i biznesowe.
Porównanie funkcjonalności systemu i ceny. Wybór rynku docelowego
dla działań sprzedażowych oraz modelu dystrybucji rozwiązania.
Czas trwania szkolenia: 8 godzin.
Cena za udział:
- Język Polski:
- 2.400,00 PLN – pierwsza osoba wydelegowana przez podmiot;
- 2.000,00 PLN – druga i kolejna osoba wydelegowana przez podmiot.
- Język Angielski:
- 2.400,00 EUR – pierwsza osoba wydelegowana przez podmiot;
- 2.000,00 EUR – druga i kolejna osoba wydelegowana przez podmiot.