CCNS
Zagrożenia, z jakimi muszą borykać się administratorzy bezpieczeństwa, ciągle ewoluują. Jest to nieustanna walka „dobra” ze „złem”, gdzie na każde nowe rozwiązanie zabezpieczające przed niepowołanym dostępem „zło” odpowiada coraz to bardziej wyrafinowanymi metodami ataku.
Liderem (jak pokazują rozmaite rankingi) w tworzeniu rozwiązań bezpieczeństwa jest firma
WatchGuard. Firma ta, z siedzibą w USA (Seattle, Washington), już od roku 1996 dostarcza sprzętowe rozwiązania bezpieczeństwa. Przed tą datą wszyscy producenci dostarczali jedynie rozwiązania programowe. Firma WatchGuard zapoczątkowała swoim odważnym posunięciem nową erę w bezpieczeństwie systemów informatycznych, oferując szeroką gamę rozwiązań bezpieczeństwa:
Urządzenia Firebox – ochrona przed niepowołanym dostępem na styku z siecią Internet (rozszerzenie funkcjonalności oferowanych przez urządzenia klasy UTM). Obecne wymagania dotyczące bezpieczeństwa sieci w zależności od charakterystyki klienta bardzo różnią się miedzy sobą. Coraz trudniejsze staje się zaproponowanie jednolitego i spójnego rozwiązania. Urządzenia z rodziny Firebox pozwalają na dobranie odpowiedniego sprzętu dla niemal każdego zadania związanego z ochroną sieci klienta przed zagrożeniami płynącymi z sieci Internet.
Access Points – jako uzupełnienie funkcjonalności oferowanych przez urządzenia Firebox, firma WatchGuard oferuje także punkty dostępowe sieci WiFi Cloud, oferujące zestaw innowacyjnych funkcjonalności. Pierwszy na rynku, w pełni funkcjonalny i niezawodny system WIPS (WiFi Intrusion Prevention System) automatycznie chroni własną sieć, a działająca w chmurze Webowa aplikacja, pozwala z jednego miejsca wygodnie zarządzać dowolną, łatwo skalowalną liczbą punktów dostępowych.
Oprócz rozwiązań sprzętowych oferowane są analogiczne rozwiązania w postaci wirtualnych systemów, które mogą pracować w oparciu o środowisko VMware lub Hyper V. W ramach tej grupy rozwiązań dostępne są systemy FireboxV o identycznej funkcjonalności, jaką oferują rozwiązania sprzętowe. Znakomicie skalowalne, doskonale nadają się do ochrony środowisk wirtualnych, gdyż stanowią ich część.
Usługa AuthPoint – jest to samodzielny produkt będący chmurowym systemem wielostopniowej autentykacji. Może zostać zintegrowany z niemal dowolnym produktem (w tym oczywiście z innymi rozwiązaniami WatchGuard) dostarczając kolejnego czynnika autentykacyjnego wspierającego standardowe hasło. AuthPoint umożliwia autentykację z wykorzystaniem haseł jednorazowych, kodów QR oraz powiadomień typu push przesyłanych na urządzenie mobilne. System wykorzystuje tokeny programowe, jest łatwy w użytkowaniu oraz zarządzaniu, a także wysoce skalowalny. Moduł zarządzania utrzymywany jest w chmurze WatchGuard. Nie ma konieczności instalowania, czy tworzenia systemu administracyjnego w infrastrukturze użytkownika. Bezpieczeństwo tokenów programowych (w tym ochronę przed ich klonowaniem) zapewnia technologia tworzenia DNA urządzenia mobilnego.
Threat Detection & Response (TDR) – to rozwiązanie, którego podstawowym zadaniem jest ochrona stacji roboczych przed zarażeniem złośliwym kodem. Realizowana jest poprzez instalację klienta programowego na chronionych maszynach. Klient analizuje działanie uruchamianych procesów i pozwala na wykrycie niepożądanego zachowania. Zależnie od konfiguracji może jedynie monitorować i informować o problemach lub podejmować akcje (m.in. usuwanie zmian w rejestrze systemu, zatrzymywanie procesów, przesyłanie plików do kwarantanny, izolacja maszyny w sieci, przesyłanie podejrzanych plików do analizy w zewnętrznym środowisku). Dodatkowo realizowana jest także korelacja zdarzeń z urządzeniem Firebox, które chroni sieć organizacji. Jako źródło wiedzy wykorzystywane są zdarzenia generowane przez moduł pracujący na urządzeniu Firebox, zachowanie procesów na chronionych maszynach (w tym uruchamiane procesy, zestawiane połączenia sieciowe, otwierane pliki itd.), zbiór sygnatur znanych zagrożeń, analiza heurystyczna z wykorzystaniem blisko 200 dedykowanych algorytmów, korelacja danych w chmurze (z opcją wyboru wykorzystywanej chmury zlokalizowanej na terenie Europy). Sam system zarządzania usługą utrzymywany jest w chmurze WatchGuard, co gwarantuje skalowalność usługi oraz jej poprawne działanie i pełną ochronę maszyn, które pracują poza chronioną siecią firmy (np. laptop pracujący w sieci hotelowej). Sensory ochronne dostępne są dla systemu Windows, MAC OS oraz Linux.
Dostępne jako wirtualny system narzędzie Dimension służy do wizualizacji aktualnego stanu sieci oraz zbierania i magazynowania logów, na bazie których generowane są następnie raporty. Nowa wersja tego nagradzanego systemu oferuje funkcjonalność anonimizacji raportów, zarządzanie urządzeniami w ramach Dimension Command, raporty dla punktów dostępowych sieci WiFi, tworzenia tuneli VPN z poziomu interfejsu Dimension i wiele innych, ciekawych funkcji.
Primaco
Comarch ERP XL spełnia specyficzne wymogi przedsiębiorstw produkcyjnych, handlowych
oraz zajmujących się działalnością usługową/serwisową z różnych sektorów gospodarki.
System jest dedykowany funkcjonalności dla każdej branży, a także narzędzia e-commerce,
Business Intelligence czy współpracę z systemami Edi.
Przedsiębiorstwa chcący zminimalizować pracochłonność wynikającą z obsługi zamówień
klientów mogą rozbudować system o platformy B2B – Comarch ERP Pulpit Kontrahenta.
Comarch EPR Pulpit Kontrahenta działa za pomocą przeglądarki internetowej, a dzięki
swojej wielojęzyczności idealnie sprawdza się także do obsługi klientów zagranicznych.
Jest dostępny również w postaci miesięcznego abonamentu w wersji usługowej.
Comarch EPR XL jest w pełni dostosowany do krajowych i międzynarodowych realiów
gospodarczych, w tym standardów Unii Europejskiej, dzięki czemu został wdrożony
na 4 kontynentach i 30 krajach.
Comarch ERP to program z którego korzysta już ponad 4000 klientów z różnych branż
i jest od lat najczęściej wybieranym systemem klasy ERP w Polsce
Case Study Agrofirma Witkowo
Case Study Dega
Case Study Ennstone
Case Study ERBUD
Case Study Grabowscy
Case Study Merda
Case Study Sumara
Case Study Tedmark
Humansoft
Humansoft HermesSQL to innowacyjny i prosty w obsłudze system ERP oparty na
modułowej konstrukcji. Pozwala wdrażać poszczególne rozwiązania w miarę potrzeb firmy oraz
ściśle i szybko dostosować je do strategii przedsiębiorstwa. Program przeznaczony do obsługi
średnich firm produkcyjnych, handlowych i usługowych niezależnie od branży, w jakiej działają.
- Umożliwia spójną i kompleksową obsługę wszystkich sfer działalności przedsiębiorstwa,
pozwalając zoptymalizować wewnętrzne procesy w obrębie całej firmy (obsługa min.
handlu, dystrybucji, logistyki, gospodarki magazynowej, produkcji, serwisu i usług,
finansów i księgowość, kadr i płace, controllingu);
- Wspomaga zarządzanie na wszystkich poziomach decyzyjnych udostępniając
zaawansowane narzędzia analityczne do tworzenia różnego typu analiz, raportów
i zestawień;
- Pozwala zaprojektować indywidualne rozwiązania i dopasować istniejącą
funkcjonalność do obsługi niestandardowych potrzeb przedsiębiorstwa;
- Wspiera nowoczesne formy handlu w Internecie – posiada opracowaną integrację
ze sklepami internetowymi, platformami B2B, systemami do elektronicznej wymiany danych (EDI);
- Jest przystosowany do sprzedaży detalicznej – możliwość realizacji szybkiej sprzedaży
np. z wykorzystaniem ekranów dotykowych oraz czytników kodów kreskowych;
- Współpracuje z zewnętrznymi aplikacjami klasy CRM, WMS, Business Intelligence,
systemem obiegu dokumentów oraz aplikacją mobilną;
- Zapewnia efektywną pracę w sieci, szybką obsługę dużej grupy użytkowników
oraz bezpieczeństwo danych.
QlikView (aplikacja analityczna BI) – to prosta w obsłudze analiza danych dostępna
dla wszystkich. Dostarcza szybkie i skuteczne narzędzia do wykonywania wizualizacji analiz
biznesowych - bez ograniczeń, kosztów i złożoności tradycyjnych rozwiązań BI. Pozwala
tworzyć dowolne analizy i raporty z różnych obszarów działalności firmy: sprzedaży, finansów,
marketingu, logistyki, produkcji, zasobów ludzkich i innych. Aplikacja współpracuje z każdym
rodzajem bazy danych.
ZETO Opole
ZETO Opole oferuje autorski
Zintegrowany System Informatyczny XYZ klasy ERP
służący do wspomagania zarządzania różnymi obszarami przedsiębiorstwa, począwszy
od rachunkowości i sprawozdawczości finansowej, poprzez zarządzanie personelem,
aż po kompleksową obsługę procesów logistycznych i produkcyjnych wraz z wdrożeniem
i szkoleniem, oraz nadzorem nad eksploatacją systemu ERP.
Zintegrowany System Informatyczny XYZ klasy ERP Wspomagający Zarządzanie
autorstwa Zeto Opole stworzony został na platformie relacyjnej bazy danych Progress®
RDBMS. Jest on przeznaczony dla średnich i dużych przedsiębiorstw. Wspomaga zarządzanie
różnymi obszarami przedsiębiorstwa, począwszy od rachunkowości i sprawozdawczości
finansowej, poprzez zarządzanie personelem, aż po kompleksową obsługę procesów
logistycznych i produkcyjnych.
System ERP został stworzony na platformie relacyjnej bazy danych Progress® RDBMS™.
W pełni wykorzystuje zaawansowaną technologię Progress. Progress™ jest jednym
z najnowocześniejszych narzędzi do opracowywania programów w dziedzinie
przetwarzania informacji i obsługi baz danych.
Produkty Progress mogą być instalowane na bardzo różnorodnym sprzęcie, pod wieloma
systemami operacyjnymi. Napisane w Progress-ie aplikacje są w pełni przenośne pomiędzy
wszystkimi platformami sprzętowymi, przy jednoczesnym zachowaniu optymalnego
wykorzystania możliwości każdej z platform. Progress jest kompleksowym produktem,
w skład którego wchodzą:
- System definiowania i obsługi bazy danych,
- Pełny język programowania czwartej generacji - Progress 4GL,
- System wspomagający pisanie aplikacji.
Bezpieczeństwo danych, czyli:
- Zabezpieczenie danych przed utratą lub zniekształceniem, poprzez bardzo rozbudowany
system tworzenia kopii archiwalnych oraz odtwarzania bazy danych,
- Zabezpieczenie danych przed niepowołanym dostępem umożliwia kontrolę praw dostępu
na trzech poziomach: systemu operacyjnego, bazy danych, napisanej aplikacji użytkowej.
Każdy z tych poziomów funkcjonuje niezależnie od pozostałych i łącznie gwarantują
one całkowite bezpieczeństwo zgromadzonych danych.
Różnorodność środowiska pracy.
Progress może pracować pod wieloma systemami operacyjnymi, w bardzo różnych
środowiskach. Bardzo istotny jest fakt, że przenoszenie aplikacji użytkowej z jednego systemu
na drugi odbywa się bez zmiany nawet jednej linijki kodu. Przynosi to użytkownikowi ogromne
korzyści w postaci oszczędności czasu i pieniędzy podczas zmiany posiadanego sprzętu
komputerowego lub też przy dystrybucji stworzonej w Progress-ie aplikacji.
Aktualizacja i dalsza współpraca.
Zeto Opole proponuje przedsiębiorstwom długotrwałą współpracę, w ramach której zapewnia:
- Stałą aktualizację oraz rozwój oprogramowania - na bieżąco aktualizowane są wersje
wszystkich programów, reakcje na każdą zmianę przepisów czy prawa;
- Stały nadzór nad użytkowanym oprogramowaniem lub/i sprzętem, a mianowicie stały
serwis informatyczny, sprawne rozwiązanie wszelkich problemów związanych z obsługą
oprogramowania, a co najistotniejsze - wsparcie merytoryczne.
APISystems
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym z nadzorowaniem
procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego. Maszyny,
urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez których
realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być ciągle
monitorowana.
Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede wszystkim wiarygodne.
Zapewniają to
systemy klasy MES. O skuteczności tych systemów świadczą opinie
użytkowników. Wskazują oni na redukcję odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji
o 50%, poprawienie czasu terminowych dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki
o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
Systemy wizualizacji i raportowe są elastycznymi rozwiązaniami informatycznymi, pozwalającymi
w graficzny sposób prezentować systemy sterowania, maszyny, systemy rozproszone,
zrobotyzowane stanowiska produkcyjne. Dzięki przejrzystej grafice oraz indywidualnie
projektowanym raportom na potrzeby użytkownika, systemy te stanowią rzetelną bazę
informacji. Firma APISystems specjalizuje się w kompleksowym dostarczaniu powyższych
rozwiązań.
Abis
Firma przedstawi rozwiązania informatyczne obszaru zarządzania procesami produkcyjnymi
w czasie rzeczywistym na przykładzie wdrożeń systemu MES.
Część I: Zarządzanie procesami produkcyjnymi w czasie rzeczywistym śledzenie produkcji
w toku, rozliczanie materiałów, czasu pracy maszyn i pracowników.
– Zarządzanie wydajnością – rejestracja stanów pracy, wizualizacji i obliczanie
wskaźników OEE.
– Zarządzanie zleceniami produkcyjnymi – transfer zleceń z systemu ERP na linie produkcyjne.
– Traceability – śledzenie operacji produkcyjnych i raportowanie genealogii produkcji.
Część II: Obszary zastosowania systemów MES. Przykładowe realizacje Systemów MES
oraz sposoby wymiany informacji z systemami ERP oraz z automatyką linii i maszyn
produkcyjnych.
Komputerowe wspomaganie produkcji - MES:
W swojej działalności Abis opiera się głównie na produktach amerykańskiej korporacji
Wonderware. Wonderware System Platform jest najlepiej zintegrowanym zestawem
oprogramowaniem dla przemysłu, który pozwala na wszechstronną obsługę klienta.
Współcześnie pojęcie klasycznej wizualizacji jest coraz powszechniej rozumiane jako
dostarczenie nie tylko bieżącej informacji o stanie obiektu, ale również jako skomplikowany
system zbierania danych i wielowymiarowego raportowania produkcji. To elastyczne raporty
stanowią dziś o atrakcyjności produktu i stopy zwrotu na inwestycji. Celem systemów
komputerowych jest znalezienie przyczyn przestojów (downtime), wad, strat, stworzenie
genealogii produktu oraz pełnych danych pomiarowych. Przez to możliwe jest podniesienie
efektywności i wydajności produkcji. Firma Abis systematycznie podąża za rozwojem tych
technologii oferując klientom najwyższą jakość usług.
Śledzenie i zarządzanie procesami przemysłowymi:
We współczesnych zakładach produkcyjnych ważnym aspektem związanym
z nadzorowaniem procesów produkcyjnych jest monitoring stanu pracy parku maszynowego.
Maszyny, urządzenia, agregaty oraz całe linie produkcyjne są środkami wytwarzania, bez
których realizacja procesu produkcyjnego nie byłaby możliwa, dlatego ich praca musi być
ciągle monitorowana. Informacje o stanie pracy maszyn i urządzeń powinny być przede
wszystkim wiarygodne. Zapewniają to systemy kasy MES.
O skuteczności tych systemów świadczą opinie użytkowników. Wskazują oni na redukcję
odpadów o 20%, skrócenie czasu cyklu produkcji o 50%, poprawienie czasu terminowych
dostaw o 60%, zwiększenie wydajności fabryki o 33% oraz redukcję zapasów o 60%.
ANT
ANT Factory Portal to system do bieżącego nadzoru procesu produkcyjnego, będący
uzupełnieniem systemów ERP. Wykorzystując najnowszą technologię AJAX WEB 2.0
daje bezpieczny i funkcjonalny dostęp do danych przez przeglądarki internetowe. Każdy
uprawniony użytkownik może, zalogować się do serwisu i uzyskać dostęp do danych
z wybranego obszaru zakładu produkcyjnego. Zastępuje ręczne raportowanie produkcji
na rzecz automatycznego pozyskiwania danych wprost z maszyn i linii produkcyjnych.
Wdrożenie systemu przyniosło naszym klientom średni wzrost OEE o 20%, ponadto
obniżyliśmy zużycie energii, zmniejszyliśmy koszty zarządzania oraz uzyskaliśmy
poprawę jakości produktów.